Vakantieleesrooster

God zal ons nooit verlaten

31-08-2017 door NBG

Vakantie - het moment bij uitstek om even los te komen van het dagelijkse leven. Om te genieten van de mensen om je heen en van Gods schepping. Om je te bezinnen op wat er echt toe doet. Maar hoe geef je dat concreet vorm? Het vakantieleesrooster van het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG) helpt je daarbij: met iedere dag een bijbeltekst en een korte, inspirerende uitleg.

De tekst van vandaag komt uit Romeinen 8:38-39, Dit weet ik zeker: door de dood en opstanding van Jezus Christus, onze Heer, liet God zien hoeveel hij van ons houdt. En niets kan dat veranderen: geen engel, geen geest, geen machthebber, geen mens of macht op aarde of in de hemel. Want wat er ook gebeurt, vandaag of in de toekomst, of we nu leven of sterven: God houdt van ons!

Wat een bemoedigende tekst: niets op deze aarde en in de schepping kan ons scheiden van de liefde van God, hoe erg we er ook van onder de indruk kunnen zijn. In vers 31 zegt Paulus: ‘God houdt van ons. Voor wie zouden wij dan nog bang moeten zijn?’ Paulus heeft in zijn leven vaak gezien hoe groot en machtig God is. Daarom zegt hij met zekerheid, dat wanneer God bij je is, je stevig in je schoenen mag staan. God zal ons nooit verlaten, daar is Paulus van overtuigd. Niet nu, en niet in de toekomst.

Van welke dingen heb jij het idee dat ze tussen jou en Gods liefde in kunnen staan? Leg ze eens naast deze tekst en laat je meenemen door Paulus’ zekerheid.

Dit vakantieleesrooster wordt je aangeboden door het NBG. Klik hier om het leesrooster per e-mail te ontvangen.

De christelijke nieuwsbrief die je ook echt leest!

Daily Newsletter
Weekly Newsletter


Discussie over God zal ons nooit verlaten
Reacties uitzetten op CIP.nl? Klik hier!