moslimwereld
Dit artikel is nu opgeslagen in je dashboard.
Bewaar artikelen in je dashboard.

God

18 september 2017 door Hendriëlle de Groot

Hoe Jezus zich openbaart aan tientallen moslims

In het boek ‘Dromen en visioenen’ staan de dromen van 22 moslims, die een openbaring van Jezus hebben gekregen. Ze zijn opgetekend door Tom Doyle. Hij werkte elf jaar als zendeling in het Midden-Oosten en Centraal-Azië. Klaas Muurling, werkzaam voor Open Doors, een christelijke organisatie die zich inzet voor vervolgde christenen, is onder de indruk en vindt dat elke christen het boek zou moeten lezen. “Wat deze mensen meemaken, dat nemen ze de rest van hun leven mee als een grote bemoediging. De hemel heeft naar hen omgezien.”

Arrowz is een nieuwe speler op de Nederlandse markt met een duidelijk aanbod van christelijk/charismatische boeken. Boeken voor volwassenen, maar zeker ook boeken voor kinderen!
CIP+ logo

Dit artikel is je cadeau gedaan door CIP+ lid .

Word ook lid

Waarom zouden christenen dit boek moeten lezen?
“Dit boek beschrijft wat er in de moslimwereld gebeurt. In de vervolgde kerk horen we vaak crisisberichten over vervolging door de overheid en in de familiale kring in zo’n zestig landen. Maar intussen is er veel veel volharding door christenen. Ze houden het toch maar vol. Ook zie je dat God bovennatuurlijk ingrijpt. Dat aspect wordt benadrukt in dat boek.

Er is niets mooiers dan christen zijn, maar voor veel christenen zit daar een flink prijskaartje aan. Het een boek met prachtige getuigenissen. Elke christen moet het gelezen hebben, als bemoediging voor het eigen geloof, om te merken, te zien of te proeven hoe God van moslims houdt en zich aan hen wil openbaren. Het goddelijk ingrijpen uit dit boek bezorgt je echt kippenvel.”

Je hoort wel vaker dat God zich door dromen openbaart aan moslims. Waarom op die manier? Is het de enige manier om ze te bereiken?
“Dat is inderdaad vaak de enige manier. Veel moslims hebben een zintuig voor het goddelijke, daar speelt God op in. Daar waar zij een opening hebben, bijvoorbeeld tijdens de Ramadan, daar zien ze verwachtingsvol uit dat Allah zal gaan spreken. De vader van Jezus Christus spreekt tot deze moslims.”

Hoe ziet zo’n droom of visioen eruit?
“Er zijn moslims Jezus zien en praten zelfs met Hem. En dat niet één, maar tientallen keren. Het is niet alleen een droom, maar ook een werkelijke ontmoeting.” Klaas Muurling noemt een voorbeeld uit het boek, dat hem sterk is bijgebleven. “Een man uit het Afghanistan, die tijdens zijn wandeling in het bos een man in een witte mantel ontmoette. Niet tijdens de nacht maar overdag. Het ging om een fysieke ontmoeting. Dat gebeurde tien maanden lang. Na één keer kun je er al haast niet omheen, na drie maanden al helemaal niet meer. Het komt ook voor dat moslims dromen van een christen. Zo nodigde Halik uit Josh uit om naar zijn huis te komen, omdat hij een week lang in al zijn dromen voorkwam. Een man, genaamd Jezus, zou een boodschap hebben.

De verhalen zijn stuk voor stuk heel bijzonder. Wat ik een van de mooiste verhalen vond, was het verhaal dat er in Egypte een christen die Hassan genoemd wordt, werd ongevoerd. Hij werd gekidnapt door geblinddoekte mensen. Met lichte verwondingen werd hij weggevoerd. Ze moesten een hele reis maken, zelfs over daken lopen. Zo werd hij naar een ruimte gebracht, waar je alleen via daken kunt komen. Daar waren tien mensen en brandde één kaars. De tien mannen waren allemaal imams, die elk afzonderlijk tijdens hun studietijd een droom hadden gehad van Jezus en in het geheim volgeling van Jezus waren geworden. Overdag dienden ze als imam in de moskee, maar ’s nachts kwamen ze bij elkaar voor Bijbels onderwijs en gebed, zodat mensen uit de moskee ook volgeling van Jezus konden worden. Dat is echt gebeurd.”

Wat gebeurt er vervolgens met ze, nadat ze zo’n droom hebben gehad?
“Het is een feit dat als moslims christen worden, dat het ook leidt tot vervolging. Maar zo’n ervaring die deze 22 ex-moslims uit het boek hebben gehad, die houden ze hun hele leven vast. Die is veel krachtiger dan de vervolging vanuit familie, lokale gemeenschappen of de overheid. Wat deze mensen meemaken, dat nemen ze hun hele leven mee als een grote bemoediging dat de hemel naar hen om heeft gezien.”

Klik hier om het boek te bestellen.

Bekijk de trailer:

CIP+ logo

Christenen die meer diepgang willen kiezen voor CIP+

Je las net een gratis CIP+ artikel. Meld je aan en start je gratis maand.

Start je gratis maand

Start het gesprek

Alleen CIP+ leden kunnen reageren op artikelen. Word ook CIP+ lid, praat mee en geniet van nog veel meer voordelen!
Bekijk alle voordelen Inloggen
Vakanties
Hier adverteren?