Aliens: het geaccepteerde alter ego van duistere machten

God9 maart 2017 Henk van Blijderveen

Geloof in het bestaan van aliens begint groteske vormen aan te nemen. Meer dan de helft van de Amerikanen is inmiddels aliengelovig. We mogen aannemen dat dit in Nederland niet veel anders zal zijn. Maar wat weten we eigenlijk van aliens?

Ervaringen met aliens

Het is opvallend dat de vele oog- en oorgetuigen van aliens overeenkomende ervaringen hebben. Zo hebben de buitenaardsen hen meegedeeld dat ze tot een superieur ras behoren en dat ze met vreedzame bedoelingen naar de aarde zijn gekomen. Ook waarschuwen ze voor komende rampen. Maar geen nood! Met hun vergevorderde technologie zullen ze de aarde behoeden voor de ondergang en de mensheid vooruit helpen. Toch is hun technologie blijkbaar niet volkomen, want om hun eigen ras in stand te houden, hebben ze menselijk DNA nodig, dat ze afnemen van ontvoerde mensen.

de gedragingen van de aliens en de occulte gevolgen van contact met hen doen erg denken aan dat van andere wezens. Wezens die volgens de Bijbel een gevaarlijke realiteit zijn

En ontvoerden zijn er te over! Alleen de VS telt er al 4 miljoen.
Hun ervaringen komen hier op neer: totaal verlamd stijgen ze in een straal van blauw licht op naar een ruimtevaartschip. Daar krijgen ze een rondleiding, waarbij ze meestal een laboratorium te zien krijgen waar foetussen in flessen werden opgekweekt. Daarna volgt een lichamelijk onderzoek, waarbij monsters van bloed, huid haar, sperma en eicellen worden genomen. Sommige vrouwen zeggen zelfs dat ze verkracht zijn door aliens of dat ze kunstmatig zijn geïnsemineerd.

Wie denkt dat zo’n reisje een plezierig uitje is, heeft het mis. Veel van de ontvoerden kampen na terugkeer op aarde met misselijkheid, onverklaarbare pijnen, depressies en zelfmoordneigingen. Ook voelen ze zich na hun ontvoering sterk aangetrokken tot occultisme, new age en mystieke godsdiensten.

Wetenschappelijk onderzoek

Behalve door de verklaringen van ervaringsdeskundigen wordt het geloof in aliens ook aangewakkerd door de wetenschap. Die zet vol in op het ontdekken van buitenaardse wezens. Zo wordt met enorme schotels geluisterd naar ongehoorde signalen en worden er verreikende boodschappen uitgezonden naar onbewezen wezens. Door wetenschappers die maar blijven worstelen met de vraag waar dat wonderlijke aardse leven toch vandaan komt. Ze verwachten dat de ontdekking van aliens de missing link is die de juistheid van de evolutietheorie zal bewijzen. Bovendien zullen die fenomenaal geëvolueerde aliens met hun kennis ongetwijfeld de vele andere wetenschappelijke zwarte gaten kunnen opvullen.

Roomse ruimhartigheid

Ik las ook nog een opmerkelijk verhaal over een symposium dat door de NASA werd georganiseerd om de mensheid voor te bereiden op het bestaan van buitenaards leven. Daar sprak ene Guy Consolmagno, directeur van de sterrenwacht van het Vaticaan. Hij gelooft stellig dat aliens bestaan. Maar als wetenschapper en als gelovige zou hij het fijn vinden als er ook bewijs werd geleverd. Hij verwacht dat de ontdekking van aliens zijn religie gaat verrijken. Hij zal deze “zielen” daarom hartelijk ontvangen en, mochten ze er prijs op stellen, bedienen met de doop.

De reactie van post moderne theologen

Niet alleen het Vaticaan, maar ook de postmoderne theologen bereiden zich voor. Door onderwerpen als schepping, zondeval en verzoening met een buitenaards tintje over te spuiten, zodat ze alienproof worden.

Met bijbelvreemde “exegeses” als gevolg. Zoals een God die zijn aardse kunststukje ook elders in het heelal heeft geflikt. En een zondeval die door Adam het heelal is ingeslingerd, waardoor ook aliens Jezus’ redding nodig hebben.

de demonen in aliengedaante doen waar ze meesters in zijn: het vergiftigen van hun slachtoffers met onwaarheden

Aliens Bijbels verklaard

Hoe zouden we nu dat aliengebeuren Bijbels kunnen verklaren?
Belangrijk bij deze vraag is dat er veel wordt gespeculeerd, onderzocht en ervaren zonder dat er ook maar het minste tastbare bewijs is.
Bovendien doen de gedragingen van de aliens en de occulte gevolgen van contact met hen, erg denken aan dat van andere wezens. Wezens die volgens de Bijbel een gevaarlijke realiteit zijn. Ik bedoel demonen. Gevallen engelen die Satan, de gevallen aartsengel Lucifer dienen. Demonen die vele gedaanten kunnen aannemen. Zoals die van engelen des lichts, wolven in schaapskleren of aliens met ruimteschepen…

Tot slot doen de demonen in aliengedaante waar ze meesters in zijn: het vergiftigen van hun slachtoffers met onwaarheden. Door te verkondigen dat de God van de Bijbel en zijn Zoon Jezus, Die zichzelf als zoenoffer gaf aan het kruis, verzinsels zijn. In plaats daarvan brengen ze hun slachtoffers in contact met een boodschap van eindeloze reïncarnaties en onmogelijke zelfverlossing.

Bijbelse handvatten

Gelukkig geeft God in de Bijbel duidelijk aan, hoe we met de alientheorie om kunnen gaan.

Allereerst moeten we als christen weten, dat we een geestelijke tegenstander hebben:
Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten. (Efeziërs 6:12)

Een geestelijke tegenstander kan alleen maar bestreden worden met geestelijke wapens:
Neem daarom de hele wapenrusting van God aan, opdat u weerstand kunt bieden op de dag van het kwaad, en na alles gedaan te hebben, stand kunt houden. (Efeziërs 6:13)

We moeten weliswaar op onze hoede zijn voor duistere machten, maar als kinderen van God hoeven we er geen angst voor te hebben:
Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere. (Romeinen 8:38,39)

Praatmee

Beluister onze podcast

#322 Patrick & Jeffrey over David de Vos, de Trump-bijbel en een opvallende arrestatie
Beluister op soundcloud
Bekijk alle afleveringen
Of beluister op:

Meerartikelen

ds. W. F. 't Hart
Video

Terugkijken: ds. W. F. 't Hart beantwoordt Refoweb-vragen

In onderstaande aflevering van 'Pastorie online', een programma van Refoweb.nl op de Reformatorische Omroep, is ds. W. F. 't Hart te gast om te spreken over het thema 'Word hervormd'. De predikant van de Hersteld Hervormde Gemeente Zwartebroek-Tersch

Nigeriaanse vrouwen/Gerhard
Opinie

Ontvoeringsindustrie in Nigeria moet stoppen: tien jaar wegkijken is niet te verteren

Tien jaar geleden reageerde de wereld geschokt op de ontvoering van 276 meisjes van een school in Chibok, in het noorden van Nigeria. De geruchtmakende kinderroof werd de opmaat voor een bizar verdienmodel. Eerst even het geheugen opfrissen. Op 14 ap

nigeria
Nieuws

Tientallen christenen gedood bij driedaagse islamitische aanval in Nigeria

In het bisdom Pakshin in Nigeria hebben islamitische Fulani-herders drie dagen lang een bloedbad aangericht. Daarbij zijn minstens 29 christenen om het leven gekomen. Daarnaast raakten er twee christenen gewond en werden er kerken en huizen van chris

Engelse leerlingen
Nieuws

Rapport toont aan dat Engelse scholen hevig tekortschieten in godsdienstonderwijs

Op veel Engelse scholen ligt de kwaliteit van godsdienstonderwijs te laag. Dat is de conclusie uit een rapport dat deze week door onderzoeksbureau Ofsted gepubliceerd werd. In het rapport staat onder meer dat scholen hun godsdienstonderwijs veel meer

Myanmar
Nieuws

Predikant en christelijk leider in Myanmar kort na vrijlating opnieuw gearresteerd

De prominente christelijke leider en voorvechter van mensenrechten dominee Hkalam Samson is in Myanmar kort na zijn vrijlating opnieuw gearresteerd. Hij was nog maar enkele uren uit de gevangenis toen hij opnieuw werd opgepakt. Dat meldt een familiel

Miss Amie
Nieuws

Dragqueen cancelt voorleesbeurt in Amerikaanse kerk na aanhoudende kritiek en bedreigingen

Een Amerikaanse dragqueen ziet af van haar voorleesbeurt die ze volgende week zou verzorgen in een kerk in Pennsylvania. Dat meldt The Christian Post. Aanvankelijk zou de dragqueen haar voorleesbeurt houden in een bibliotheek maar na aanhoudende krit

Manchester
Nieuws

Politiebegeleiding voor pro-life spreker Manchester na scheldpartijen en bedreigingen

In het Engelse Manchester heeft de politie moeten ingrijpen om een jonge pro-life spreker te beschermen tegen een schreeuwende menigte pro-abortus demonstranten. De spreker, Madeline Page, CEO van de Alliance of Pro-life Students (APS), moest onder p

Ds. G. van Zanden
Video

Hervormde predikant waarschuwt voor valse nederigheid: "Dat is een christen op zijn slechtst"

"Het leek zo nederig, alsof het haar om de eer van God te doen was en dat ze dat wilde beschermen. Maar in feite zette ze zichzelf in de laagte neer om er de hoogte voor terug te krijgen. Dat is een christen op zijn slechtst", aldus ds G. van Zanden.

Meerartikelen

Anja Haga
Nieuws

ChristenUnie: BBB verkoopt Europese luchtkastelen

Europarlementariër Anja Haga (ChristenUnie) is verbijsterd na uitspraken van BBB over de inzet van Nederland in Europa wat betreft de mestderogatie: ‘Als je weet hoe het werkt in Brussel weet je ook dat duurzame afspraken voor boeren en natuur baat h

opperrabbijn
Column

Een moment verdwaald in Friesland

In zijn nieuwe dagboek vertelt opperrabbijn Jacobs hoe hij moest spreken in Friesland en plotseling alleen in de regen stond. Verder deelt hij een verdrietig verhaal van een oud-leerling die op 52-jarige leeftijd overleed en vertelt Jacobs uit te kij

Nigeriaanse Bethany dankbaar voor hulp Open Doors
Video

Nigeriaanse christen werd ontvoerd nadat haar dochter overleed

De Nigeriaanse Bethany heeft veel meegemaakt. Nadat haar dochter ontvoerd werd en later overleed, viel zij zelf in handen van diezelfde ontvoerders. Open Doors hielp haar door middel van traumazorg en de bouw van een huis. Bethany’s dochter, Mary, we

Een sterke kerk op een kwetsbare plek
Video

Ontdek in deze video het bijzondere werk van christenen in Ghana

In Noord-Ghana wonen veel moslims en zijn christenen in de minderheid. Naast dominees zijn vrijwillige voorgangers van grote betekenis voor de kleine dorpskerken in dit extreem arme gebied. De Presbyteriaanse Kerk van Ghana traint catechisten. Een ca

evangelisten
Nieuws

Straatevangelisten organiseren tweedaags event in Amsterdam

Op donderdag 9 mei (Hemelvaart) en vrijdag 10 mei organiseert Evangelist.Network het tweedaagse event ‘Take The City Amsterdam’. Dit initiatief is eerder geboren uit een enthousiaste groep straatevangelisten, die het verlangen hebben om met vele gelo

Elbert Smet en Kinga Bán
Video

Nog steeds indrukwekkend: Kinga Bán en Elbert Smelt zingen 'Leef met volle teugen'

Het is bijna vijf jaar geleden dat de bekende en geliefde christelijke zangeres Kinga Bán op 37-jarige leeftijd overleed. Kinga, onder meer bekend van haar jarenlange deelname aan Sela, nam tijdens haar ziek-zijn de single 'Leef met volle teugen' op.

Wilkin van de Kamp
Video

Wilkin van de Kamp vertelt hoe Jezus door te sterven de angel uit de dood heeft gehaald

“Paulus noemt de zonde ‘de angel van de dood’ die de hand van Jezus zou doorboren. Maar niemand wist dat daardoor de dood zijn macht over ons zou verliezen. Door Jezus met onze zonden tot zonden te maken, drong de angel van de dood Zijn ziel, geest e

Giovanca Ostiana
Video

Giovanca Ostiana is komende zondag te gast in Hour of Power

Komende zondag is zangeres en presentatrice Giovanca Ostiana te gast in Hour of Power. In een persoonlijk gesprek met Jan van den Bosch vertelt Giovanca welke impact het overlijden van haar tante op haar gelooft heeft.  Je zou Giovanca gerust een all

Arie-Jan Mulder
Column

Wat heeft het avondmaal te maken met de komst van Gods koninkrijk?

Als het koninkrijk komt, zal Jezus met ons de wijn nieuw drinken, zegt Hij bij de instelling van het avondmaal. Het koninkrijk van God heeft dus ook alles met het avondmaal te maken. Het Bijbelboek dat ons de meest indringende beelden geeft van de ko

Vluchtelingen in Soedan
Dagelijks leven

ZOA: vergeet miljoenen vluchtelingen in Soedan niet in gebed

Christenen moeten rampen als die in Soedan niet vergeten in hun gebed. Dat is de stelling van KlaasJan Baas, woordvoerder van ZOA. Daarom roept hij namens de noodhulporganisatie Nederlandse christenen ertoe op te bidden voor miljoenen mensen die op d

Dit is onze God
Video

Luister naar het nieuwe 'Dit is onze God' van Stichting Opwekking

'Dit is onze God. Dit is wie Hij is: Hij houdt van ons. Dit is onze God. Dit is wat Hij doet: Hij redt ons. Hij droeg het kruis, versloeg het graf. Laat de schepping vol ontzag zingen voor Hem, Koning Jezus.' Deze zijn woorden zijn afkomstig uit het

Bisschop
Nieuws

Neergestoken bisschop vergeeft dader: "Moge de Heer Jezus je zegenen en de weg wijzen"

Bisschop Mar Mari Emmanuel heeft gereageerd op de terroristische aanslag waar hij slachtoffer van werd. Tijdens zijn preek in de Christ The Good Shepherd Church in Sydney werd hij maandagavond neergestoken door een 16-jarige moslim. Dezelfde avond on