"We hoeven niet teleurgesteld te zijn"

05-10-2011 door Rik Bokelman
Christen zijn op je werk, hoe doe je dat? Evangelist Jan Zijlstra illustreert dat met een waargebeurd verhaal. Ik weet van iemand, die op z'n werk was en tegenover hem zat een ander. Die man had altijd pijn. Hij vertelde wel eens van de Heer maar de man wilde niet luisteren. De man bleef maar kermen. De christen sprak op een gegeven moment maar niet meer over de Heer, omdat zijn collega niet wilde luisteren. Maar aangezien hij toch maar bleef kermen, had hij aanleiding om toch nog iets te zeggen." Hij gaf het magazine van de Levensstroom, waarin verhalen staan van mensen, die door God zijn genezen.

De zieke man zei tegen zijn partner: 'Wat ik nou heb gelezen dat is nog wel wat. Zullen we daar niet eens naar toe gaan?' Zijn partner vond het maar niks. 'We hebben nog nooit een Bijbel in onze handen gehad,' zei ze. 'Dat gaan we niet doen.' Hij zei: 'Toch gaan we er heen.' Ze gingen naar een dienst. Halverwege de dienst wilde de vrouw weg. 'Nee,' zei de man, we blijven. Even later was het andersom. Toen wilde de man weg maar de vrouw niet. Jan Zijlstra: "Die dag kwamen ze tot de Heer. Ze gaven hun leven aan God. Ze werden aangeraakt door de boodschap en door wat ze zagen. Ze werden genezen. Ik sprak ze aan en vroeg ze of ze bij elkaar hoorden. Ik zei: 'Wat jullie hebben, is prachtig, maar wat jullie nog kunnen krijgen, is nog veel mooier. God zegene je."

"Een week later neemt de man zijn familie mee naar een campagne. Vijftien man komen tot de Heer. Een paar weken later nam zij familie mee naar de dienst. Er kwamen vijftien man tot de Heer. Weer een paar weken later kwamen er vrienden en kennissen naar de dienst. Ook zij kwamen tot de Heer. Vandaag de dag zijn de meesten van hen gedoopt en dienen ze de Heer. Het koppel is getrouwd en hebben een prachtig leven. Dat is wat God wil doen, dat mensenlevens aangeraakt worden. Dat is de kracht van het Evangelie.

"Als we die kracht brengen en prediken, komen er overal mensen tot geloof," zegt Jan Zjilstra. "Zo wil God Zijn Koninkrijk bouwen. Ik vraag me af: Waarom hebben we het niet gedaan?' Preken wij iedere zondag tegen de mensen wat ze wel en niet moeten doen en weet ik veel allemaal? Ze moeten er op uit gaan. Natuurlijk, we moeten de mensen onderricht geven, maar ze moeten ook weten dat ze er op uit moeten gaan. Het zou in de herberg ontzettend stil worden wanneer er geen Samaritanen zijn om de mensen in nood te helpen. Wij moeten de mensen brengen. We hoeven niet teleurgesteld te zijn.  Er zijn zat mensen die het Evangelie willen weten en het willen horen."

Ontvang het online magazine voor christenen!

Daily Newsletter
Weekly Newsletter


Discussie over "We hoeven niet teleurgesteld te zijn"
Reacties uitzetten op CIP.nl? Klik hier!